הפרס מוענק על ידי משרד החינוך עבור קליטה ראויה של מורים בשלוש השנים הראשונות לעבודתם. תיכון קריית חיים קלט בשנת תשע"ח 31 מורים חדשים
תיכון קריית חיים, הכולל חטיבה עליונה ושתי חטיבות ביניים- "דגן" ו"שקד"- הוזמן למפגש בכנסת, בעקבות ההודעה על זכייתו בפרס הקליטה המיטבית של מורים חדשים בשנת הלימודים תשע"ח.
מטרת הפרס היא להוקיר בתי ספר אשר קולטים מתמחים ומורים חדשים וכן מורים מהאוכלוסיות הייחודיות, באופן של קבלה והעצמה, ומאפשרים לעובדי הוראה אלו להיקלט במערכת החינוך, להתמיד בהוראה ולא לנשור ממנה.
מודל הקליטה, אשר הוצג על ידי הנהלת תיכון קריית חיים וזכה בפרס, כולל שלושה שלבים: השלב הראשון הוא שלב קדם- קליטה, והוא כולל עיון בקורות החיים של המועמד, ראיון אישי ע"י המנהלת הפדגוגית ומנהלות החטיבות ורכזי המקצוע, הזמנה לשיעור צפייה ושיחת משוב.
במידה והמועמד עבר את השלב הראשוני, הוא מוזמן לשיחת תאום ציפיות ומשובץ למערכת החינוכית. השלב הבא כולל ליווי ותמיכה במתמחים ובמורים החדשים לפני תחילת שנת הלימודים, ובכלל זה: תמיכה ע"י מנטורית מורים חדשים במהלך החופשה, היכרות עם הצוות החינוכי, הפגת מתחים ואוורור רגשות, הצגת המבנה הארגוני והתרבות הארגונית של בית הספר ועוד.
במסגרת ימי ההיערכות של המורים לקראת פתיחת שנת הלימודים, מוצגים המורים החדשים וזוכים לקבלת פנים תומכת וחמה, ואף מתקיימת בין המורים הוותיקים שיחה על חשיבות קליטת המורים החדשים להצלחת בית הספר.
לאורך שנת הלימודים ישנו תהליך של ליווי החדשים הכולל פגישה קבוצתית שבועית עם המנטורית, הענקת כלים מקצועיים להתמודדות עם בעיות משמעת, ניהול כיתה, כלים לדיאלוג עם הורים, גיבוש זהות מקצועית ועוד. נושאי המפגשים מתקיימים בהתאם לצרכים שמועלים על ידי המורים החדשים.
אילנה טרוק, ראש מנהל חת"ר בעיריית חיפה: "אנו גאים בזכייה של תיכון קריית חיים בפרס הקליטה המיטבית. הענקת הפרס מעידה על החשיבות הגדולה שבית הספר מייחס למשאב האנושי, שהוא הבסיס להצלחתו של בית הספר כמוסד חינוכי. אין ספק כי איכות המורים ואיכות ההוראה משפיעים על הצלחתם של התלמידים".
אילן וקנין, מנהל תיכון קריית חיים: "אנו מקפידים על כך, שקליטת המורים החדשים תיעשה באופן מיטבי. 40 אחוז ממורי בית הספר הם רעננים וחדשים, בעלי פחות מ- 5 שנות וותק. אנחנו מלווים את המורים החדשים, כמו שקולטים אדם חדש שנכנס למשפחה חמה".
תוצאות מבחני האח"מ (אקלים חינוכי מיטבי) ותוצאות מבחני המיצ"ב (מדד יעילות וצמיחה בית ספרית) של תיכון קריית חיים וחטיבות הביניים "שקד" ו"דגן" מעידות על הצלחה זו, באופן שהוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. כך, לדוגמא 94% מהמורים בתיכון קריית חיים השיבו כי "בבית-הספר קיים תהליך סדור ושיטתי של קליטת מורים חדשים" (לעומת 68% בלבד בארץ).

הגדרות כלליות כניסה למערכת